Politie nam telefoon op mag dat?

ik belde een bekende en de politie nam op mag dat de telefoon was door iemand afgeleverd en toen ik hem voor de zoveelste keer belde nam de politie op ik weet niet of je een gevonden telefoon die naar het bureau is gebracht opgenomen mag worden door de politie zou iemand hier iets over weten?

een jaar geleden
in: Wetgeving
3.7K
Pieterke
een jaar geleden
Waarom zou dat niet mogen?
Is toch ook handig als de persoon die zijn telefoon verloren is zijn eigen nummer belt om te kijken wie zijn telefoon heeft gevonden? Bovendien zou het vervelend zijn als die telefoon maar bleef overgaan want jij had waarschijnlijk blijven bellen.
Pieterke
een jaar geleden
@Anneliez: Ik ben het helemaal met je eens maar het is geen antwoord op de vraag of de politie die telefoon mag opnemen.
anneliez
een jaar geleden
Als mijn telefoon naar politiebureau gebracht zou zijn, zou ik het prettig vinden als de politie opneemt als iemand belt naar dat nummer. De makkelijkste manier om telefoon weer bij de eigenaar te krijgen.
En als ik mijn telefoon kwijt ben, en ik bel dat nummer dan ben ik ook blij als hij opgenomen wordt. Weet ik dat het een eerlijke vinder is, en we kunnen regelen dat ik hem terug krijg (is me dus al eens overkomen he)
JaRoef
een jaar geleden
Lijkt me wel, dat is een prima manier om de eigenaar te achterhalen toch?

Antwoorden (1)

Ja, de politie mag een telefoon opnemen als er een vermoeden is dat deze betrokken is bij een misdrijf. De politie mag ook een telefoon opnemen als er een rechterlijk bevel is.
10 maanden geleden