Uwv ben je verplicht met een wajong uitkering? video te bellen?

Ben je verplicht met een wajong uitkering, Video te bellen met je Adviseur werk, Of is bellen genoeg ? ik heb het niet zo op video bellen, En ken niet vinden of dit een verplichting. is of dat bellen en contact op nemen genoeg is?

een jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K
SimonV
een jaar geleden
Nee, ik denk van niet. Niet iedereen kan videobellen. Verder lijkt het me onbelangrijk of de adviseur je wel of niet kan zien.
AnnBoo8146
een jaar geleden
Als je niet wilt videobellen, zou het kunnen zijn dat je wordt uitgenodigd voor een gesprek op het kantoor van het UWV. De Adviseur Werk moet een gesprek met je hebben, en deze kan niet altijd telefonisch. Er zijn gesprekken die fysiek (face to face) gevoerd moeten worden. Het videobellen (via MS Teams) is tijdens de coronapandemie bij het UWV ingevoerd als alternatief voor de gesprekken op kantoor, omdat deze toen niet mochten plaatsvinden.
Maar of het telefonisch kan, hangt af van het doel van het gesprek. Dus vraag het aan je Adviseur Werk en hoor van hem/haar wat het beste alternatief is voor het videobellen.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Als het er om gaat dat je niet in beeld wil zijn. Je kan de webcam ook uitzetten.

Antwoorden (1)

Ik weet zeker van niet. Als de adviseur dit voorstelt hoef je hier niet op in te gaan. Je kan gerust aangeven dat je gewoon wil bellen. Gewoon simpel mailcontact wil ook nog wel eens volstaan. Videobellen is gewoon iets hips dat instellingen als het UWV hebben ontdekt in de corona-tijd. Voor jou geen reden om hierin mee te gaan.
een jaar geleden