Als na het hoger beroep blijkt dat de avondklok niet mocht, hoe zit dat dan met de bekeuringen?

Er is een spoedwet in de maak, of is gemaakt waarmee de avondklok nu sowieso ingevoerd mag worden.

Maar het hoger beroep over de, avondklok
onder de verkeerde wetgeving moet nog dienen. Als nu blijkt dat de avondklok onder die wet nooit had mogen worden ingevoerd, wat voor effect heeft dit dan op de bekeuringen die uitgeschreven zijn voor het overtreden van de avondklok?

3 jaar geleden
in: Wetgeving
Bordensteker
3 jaar geleden
Interessante vraag!
Het is iets ingewikkelder dan je zou verwachten.
Nuttig leesvoer: https://www.boete.nu/2021/02/16/avondklok-boete-ongeldig/

Antwoorden (1)

Die moeten dan worden terug betaald het is dan een onterechte boete geweest.
ronron1212
3 jaar geleden
Antoni
3 jaar geleden
Nee, daar is nog niets over te zeggen, want het is allemaal niet zo simpel als jij misschien zou willen. We zullen het allemaal nog maar moeten gaan zien in de rechtszaken die ongetwijfeld de komende tijd zullen worden aangespannen.
ronron1212
3 jaar geleden
Kijk eens tv dan had je het de juristen kunnen horen zeggen. @Antoni
Antoni
3 jaar geleden
Ik kijk meer dan voldoende tv, @ronron1212. Uit wat ik heb gezien heb ik geconcludeerd dat het allemaal niet zo simpel is.