Moet ik hiermee zomaar akkoord gaan?

Ik woon ruim 5 jaar in een appartementen complex op de begane grond. Betaal keurig op tijd mijn huur. Gehuurd via een woningcorporatie.
Nu kreeg ik laatst een brief van die wooncorporatie dat ze een 'bijzonder' project gaan starten in mijn appartementencomplex. Op de bovenste drie verdiepingen gaan ze een soort 'blijf van mijn lijf' huis beginnen en de mensen die wonen op de begane grond (ik dus) mogen 'gewoon' blijven wonen...
Ik ben hier niet bepaald gelukkig mee, dit wordt me zomaar in de schoot geworpen, men komt binnenkort wel op huisbezoek om één en ander toe te lichten. Moet ik dit zomaar pikken? (Helaas vind je in de stad waar ik woon niet zo één twee drie een andere woning helaas want het leifst ga ik)Heb ik überhaupt wel een poot om op te staan?
Graag wat advies en tips wat ik kan gebruiken in dat gesprek...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is heel lastig om hier een passend antwoord op te geven als je de casus niet volledig kent. Ik wil je daarom adviseren om contact op te nemen met het Jurdisch loket (eerste gesprek is gratis). Zij kunnen zich verdiepen in jouw casus en jou hierin van advies voorzien.

Bronnen:
http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx

Je huurt een appartement. Niet een woonblok. Ik ben bang dat je niets te zeggen hebt over hoe en aan wie de woningcorporatie de andere appartementen verhuurt. Dat kan aan een luidruchtig gezin zijn met 6 kinderen of aan een oud en stil echtpaar. En dus ook aan vrouwen die niet meer thuis kunnen wonen omdat ze in elkaar geslagen worden.

ik heb altijd gehoord dat de buurt en of medebewoners altijd een bezwaarschrift mogen indienen bij de gemeente er word aan de hand van de buurtbewoners die een bezwaarschrift hebben ingediend altijd deze zaak opnieuw bekeken dit mogen ze zomaar niet doen! je kan hiervoor ook informatie halen bij rechtshulp

Wat is er zo erg aan dan? Iedereen moet zich toch aan normale regels houden zoals geen overlast ed waar ben je bang voor het zijn toch gewone gezinnen verder? Ik kan ook bij voorbaat geen bezwaar maken tegen nieuwe mensen in mijn appartementencomplex. Tenzij het een daklozenopvang wordt met junks en psychiatrische patiënten dan zou Ik er ook een beetje paniekerig van worden maar blijf van mijn lijfproject? Geen paniek..

nee ,je kunt er niks aan doen omdat het al besloten is ,ja dat mag idd zomaar,het enigste wat je kunt doen is v erhuizen

Ja hoor, dat mag. Ik had een koophuis, toen op een dag ineens het huis naast ons werd verhuurd aan minderjarige asielzoekers (waar we overigens vrijwel geen last van hebben gehad, maar dat wisten we toen nog niet - de betrokken instanties die we afgebeld hebben waren bepaald niet optimistisch gestemd op dat moment). Daar zijn we niet eens van tevoren over in kennis gesteld trouwens ; we zagen het pas toen ze er in trokken. De gemeente bleek er van te weten, maar wij wisten van niks. En blijkbaar mocht het allemaal. En dat was particulier ; een blijf-van-mijn-lijf-huis heeft nog wel nauwe draadjes naar de gemeente, dus de kans dat je dat weg weet te houden schat ik op nihil.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100