Moet ik hiermee zomaar akkoord gaan?

Ik woon ruim 5 jaar in een appartementen complex op de begane grond. Betaal keurig op tijd mijn huur. Gehuurd via een woningcorporatie.
Nu kreeg ik laatst een brief van die wooncorporatie dat ze een 'bijzonder' project gaan starten in mijn appartementencomplex. Op de bovenste drie verdiepingen gaan ze een soort 'blijf van mijn lijf' huis beginnen en de mensen die wonen op de begane grond (ik dus) mogen 'gewoon' blijven wonen...
Ik ben hier niet bepaald gelukkig mee, dit wordt me zomaar in de schoot geworpen, men komt binnenkort wel op huisbezoek om één en ander toe te lichten. Moet ik dit zomaar pikken? (Helaas vind je in de stad waar ik woon niet zo één twee drie een andere woning helaas want het leifst ga ik)Heb ik überhaupt wel een poot om op te staan?
Graag wat advies en tips wat ik kan gebruiken in dat gesprek...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen idee, zal dat wel te horen krijgen in dat huisbezoek, in de brief staat niks hierover. Ik vind het vreemd want het is midden in een woonwijk en het wordt zo aan de grote klok gehangen...
Cryofiel
13 jaar geleden
De woningcorporatie is in ieder geval verplicht jou "ongestoord woongenot" te geven, zoals dat juridisch heet. Als dat blijf-van-mijn-lijf-huis jouw woongenot inperkt, heb je het recht, minder huur te betalen. Natuurlijk wel na meerdere waarschuwingen van jou richting de woningcorporatie, en voldoende tijd voor de wooncorporatie om het probleem op te lossen. Doen ze dat echter niet, dan mag jij huur inhouden. Maar dan heb je wel een advocaat nodig, want zij zullen ook een advocaat inhuren, en een incassobureau op je afsturen, en meer van dat soort moois - en dat alles naast je gederfde woongenot.
Annswers
13 jaar geleden
Ik begrijp je probleem niet goed, waar heb je moeite mee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap helemaal dat je hier moeite mee hebt! Echt balen voor je. (Cryofiel, waarom geef je jouw antwoord niet als antwoord maar als reactie?)

Het beste antwoord

Het is heel lastig om hier een passend antwoord op te geven als je de casus niet volledig kent.

Ik wil je daarom adviseren om contact op te nemen met het Jurdisch loket (eerste gesprek is gratis). Zij kunnen zich verdiepen in jouw casus en jou hierin van advies voorzien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je huurt een appartement.
Niet een woonblok.

Ik ben bang dat je niets te zeggen hebt over hoe
en aan wie de woningcorporatie de andere appartementen verhuurt.
Dat kan aan een luidruchtig gezin zijn met 6 kinderen of aan een oud en stil echtpaar.
En dus ook aan vrouwen die niet meer thuis kunnen wonen omdat ze in elkaar geslagen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb altijd gehoord dat de buurt en of medebewoners altijd een bezwaarschrift mogen indienen bij de gemeente
er word aan de hand van de buurtbewoners die een bezwaarschrift hebben ingediend altijd deze zaak opnieuw bekeken
dit mogen ze zomaar niet doen!
je kan hiervoor ook informatie halen bij rechtshulp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is er zo erg aan dan? Iedereen moet zich toch aan normale regels houden zoals geen overlast ed waar ben je bang voor het zijn toch gewone gezinnen verder? Ik kan ook bij voorbaat geen bezwaar maken tegen nieuwe mensen in mijn appartementencomplex. Tenzij het een daklozenopvang wordt met junks en psychiatrische patiënten dan zou Ik er ook een beetje paniekerig van worden maar blijf van mijn lijfproject? Geen paniek..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat denk je van een boze,gestoorde echtgenoot of (vriend).Een kennisje van mij heeft eens in zo'n Blijf-huis gezeten en ze heeft meegemaakt dat de partner die toch achter de verblijfplaats was gekomen zijn vrouw met een mes heeft vermoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van de bewoners heb je in de regel geen last, maar het is er omheen altijd zo'n gedonder. Kan me voorstellen dat vragenstelster niet staat te springen.
nee ,je kunt er niks aan doen omdat het al besloten is ,ja dat mag idd zomaar,het enigste wat je kunt doen is v erhuizen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, dat mag.
Ik had een koophuis, toen op een dag ineens het huis naast ons werd verhuurd aan minderjarige asielzoekers (waar we overigens vrijwel geen last van hebben gehad, maar dat wisten we toen nog niet - de betrokken instanties die we afgebeld hebben waren bepaald niet optimistisch gestemd op dat moment). Daar zijn we niet eens van tevoren over in kennis gesteld trouwens ; we zagen het pas toen ze er in trokken. De gemeente bleek er van te weten, maar wij wisten van niks. En blijkbaar mocht het allemaal.
En dat was particulier ; een blijf-van-mijn-lijf-huis heeft nog wel nauwe draadjes naar de gemeente, dus de kans dat je dat weg weet te houden schat ik op nihil.