Mogen bedrijven je bellen als je op hun website een brochure hebt aangevraagd en je staat in het bel-me-niet register?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (4)

het bel-me-niet register wordt alleen gebruikt wanneer een persoon GEEN praktijken/handelingen van een bepaald bedrijf gebruikt of ooit heeft gebruikt.
dus in principe mogen ze je dan bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een brochure hebt aangevraagd bij een bedrijf wordt je als een klant beschouwd ( je hebt immers iets opgevraagd) en dan val je buiten het bel-me-niet register, tenzij je expliciet aangeeft bij het bedrijf dat je niet gebeld wilt worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vaak staat er bij het invullen van zo n on-line formulier ook, dat je met het verzenden ervan tevens akkoord gaat met hun voorwaarden. Doorgaans staat daar dan weer in dat je toestemming geeft om je telefonisch te benaderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook al sta je in dat register,het is iets wat bedrijven zich zelf hebben opgelegd. Ze zijn niet verplicht er zich aan te houden. Maar het getuigt idd niet van begrip voor de toekomstige klant om na het aanvragen van een brochure aan de telefoon te gaan hangen. Dergelijke bedrijven hebben niet door,dat ze met en dergelijke politiek potentiële klanten juist afschrikken.