Wat moet er verplicht in een cliëntendossier komen te staan binnen de GGZ?

Ik heb mijn clientendossier opgevraagd en ik vraag me af welke gegevens of verslaglegging ik tegen zou moeten komen in mijn dossier. Daarnaast vraag ik me af, mag een hulpverlener bepaalde zaken dus weg laten? Of simpelweg niet benoemen? En waar moet ik dan aan denken?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

In hulpverlener moet zo goed mogelijk verslag leggen van wat hij/zijn geobserveerd heeft. Inhoudelijk moet het besprokene ook overgedragen kunnen worden aan collega 's.
Je mag er van uitgaan dat er met respect gerapporteerd wordt. Je kunt echter ook zaken tegenkomen die jou niet passen. Het blijft echter een observatie door de hulpverlener.
Ik bedoel: Een hulpverlener etc. eerste zin
Toegevoegd op 12 januari 2021 13:56: tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik kreeg vandaag een mail terug met de vraag of ik wilde legitimeren waarom ik mijn dossier wil inzien. Is dat ook normaal?