Vallen speeltuintoestellen onder binnenlocaties?

Voor jeugd t/m 17 mag nog wat georganiseerd worden. Bv. georganiseerd buiten spelen in een speeltuin. Nu tellen tenten als binnen locaties, maar stel (bij regen) je besluit om even te schuilen in een speelhuisje of rioolbuis. Wordt dit wettelijk gezien als binnenruimte?

3 jaar geleden
in: Wetgeving
14.8K

Antwoorden (1)

Het wordt waarschijjnlijk niet gezien als binnenruimte. Maar als je met z'n allen gaat schuilen, sta je dicht op elkaar en kan je niet meer de 1.5 meter afstand van elkaar houden. Dus dan houd je je nog steeds niet aan de maatregelen (met wettelijke gevolgen (zoals boetes) of gezondheidsrisico (corona verspreiden) van dien).
3 jaar geleden
SimonV
3 jaar geleden
De vraag is: wordt dit wettelijk gezien als binnenruimte?
Aan ‘waarschijnlijk’ hebben we niets... ;-)
Thecis
3 jaar geleden
@SimonV
Nee, maar je loopt wel tegen wettelijke andere zaken aan in dit geval.
wilkers
3 jaar geleden
Het gaat hier om kinderen. Volwassenen onderling gaan uiteraard die afstand bewaren. Vraag is even puur of het als binnenruimte gezien wordt, omdat daar officieel niets georganiseerd mag worden.
Thecis
3 jaar geleden
@wilkers
Het is geen binnenruimte en er is voldoende luchtcirculatie. De (party)tenten worden vaak gebruikt als extensie van een binnenruimte (zoals een terras), dat is hier niet het geval.
Daarbij zit je ook met de contacttijd. Ik neem aan dat je er korter dan 15 minuten zit. Maar om alle twijfel weg te nemen, laat iedereen een paraplu meenemen. Zodra het gaat regenen, deel je de paraplu's uit. Probleem opgelost. En je bent dan ook niet bezig met het opzoeken van de randjes. Daar neigt het nu wel naar (zo zou een BOA / agent het kunnen zien). Maar ik word wel nieuwsgierig. In welke buitenspeelplaats heb je rioolbuizen? Of bedoel je die grote betonnen buizen waar je doorheen kan lopen als (klein) kind?
Thecis
3 jaar geleden
Wel een aanvulling. Welke buitenspeeltuin gaat het om? Ik heb een aantal buitenspeeltuinen bekeken en die zijn allemaal gesloten. Dus ik vraag me ook af welke buitenspeeltuin dan nog wel open is.
wilkers
3 jaar geleden
Het gaat om een openbare buitenspeeltuin ergens in een bos. Dus niet zo'n plaats waar je entree vraagt. Is een bos met meerdere openbare voorzieningen.