Wat kun je doen wanneer een bedrijf zonder machtiging geld van je rekening schrijft?

Ik bankier niet online. Het bedrijf wil het niet terugstorten. De bank zegt dat ik op moet draaien voor de kosten van een onderzoek. Klopt dat?

3 jaar geleden
in: Wetgeving
1K
ronron1212
3 jaar geleden
Via je bank terug laten storten.
Willem
3 jaar geleden
Als je online gaat bankieren kan je de optie kiezen om het terug te laten storten bij de regel van de betaling. Uit m'n hoofd heb je daar 8 weken de tijd voor.
MasterSword
3 jaar geleden
Als jij moet betalen dan moet jij ook een factuur hebben voor wat,
je krijgt nooit voor niks een betaling. Bel het bedrijf en vraag of ze een kopie van factuur sturen.
( en komt de factuur niet op je mail dan vraag je voor welk adres de rekening is )

Antwoorden (1)

Als je online bankiert kun je zelf storneren , binnen een bepaalde tijd terugboeken.

Bel de klantenservice als je niet weet hoe. Of ga naar een bankkantoor en neem id kaart + bankpas mee en regel het daar.
...
N.B.
Door je toevoeging is mijn antwoord op het eerste gezicht niet juist. Mijn tweede suggestie naar de bank toe te gaan en daar storneren te regelen klopt nog steeds. Binnen een bepaalde tijd kan en mag je storneren. Er hoeft niets onderzocht te worden, dat is flauwekul.

Geen enkel bedrijf mag zonder toestemming geld incasseren van jouw rekening.
Zelf de factuur , een kopie daarvan , opvragen bij dit bedrijf is de eerste stap. Of het klopt of er
komt geen factuur en dan overleg met de bank of een onderzoek zin heeft -ligt ook aan het bedrag- en wat de kans van slagen is.
Succes!
Toegevoegd op 22 september 2020 07:04: tekst