Ik wil weten of het bord doorgaand verkeer een verplichte rijrichting aangeeft?

Bij ons in het dorp is er een bord waarop op staat doorgaand verkeer en wijst naar links. Nu is er ook een mogelijkheid om rechts af te slaan waar ik meestal heen wil. Ik twijfel echter of dit nu wel of niet verboden is (met de auto). Maw is het bord waar doorgaand verkeer opstaat een verplichting of niet en waar kan ik dit terugvinden in de verkeersregels?

Picture for question
3 jaar geleden
in: Wetgeving
18.1K

Het beste antwoord

Dit is geen verkeersbord maar bewegwijzering. Dit legt dus geen verplichting op. Bord staat dus ook niet in de wettelijke lijst van verkeersborden.
tinus1969
3 jaar geleden
Lian
3 jaar geleden
Vandaar dat ik het bord nergens in de lijst terug kan vinden. Duidelijk en kort antwoord, hier kan ik iets mee. Dank je wel voor de moeite.
taillie
3 jaar geleden
huh en waarom vind ik dit bord dan wel terug? is blijkbaard bord BB100 https://www.informatiebord.nl/oefenen/verkeersborden-overzicht/
Lian
3 jaar geleden
https://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/2020-01-01#Bijlage1 Hier kan ik het bord toch echt niet terugvinden of kijk ik er overheen?