Aan welke eisen moet een strandpaviljoen voldoen om als jaarrondpaviljoen te worden beschouwd?

Ik begrijp dat de gemeente in dezen de regels bepaalt.
Ik begrijp ook nog dat het waarschijnlijk te maken heeft met de plaats waar het strandpaviljoen staat.
Maar het gebouw zelf, moet dat ook voldoen aan speciale eisen?
Of ligt dat weer aan de gemeente?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Wetgeving
1.8K

Het beste antwoord

Uit de strandnotitie van de gemeente Bloemendaal (gaat dus in op de wijze waarop vergunningen kunnen worden afgegeven).:
1.3.4 Jaarrondbebouwing
Voor jaarrond aanwezigheid en exploitatie op het strand geldt een ‘ja, mits’ beleid, passend in het ruimtelijke beleid en zonering van gemeente en/of provincie. Voor deze ruimtelijke zonering moet rekening gehouden worden met de functionele relatie van het strand met o.a. de handhaving van de kustlijn door middel van zandsuppletie. De provinciale structuurvisie en het Waterplan waarin de zonering van de jaarrondexploitatie geregeld is, geven het gebied aan waarbinnen jaarrondbebouwing mogelijk kan zijn. Buiten deze zonering is geen jaarrondbebouwing toegestaan.
Jaarrondbebouwing in Bloemendaal aan Zee is mogelijk vanaf de gemeentegrens met Zandvoort tot aan de noordgrens van het huidige jaarrondpaviljoen, ter hoogte van paal 62.50. Rekening houdend met de regels ten aanzien van de onderlinge afstand van jaarrondpaviljoens, zoals gesteld door Rijnland, zijn er een beperkt aantal jaarrondpaviljoens mogelijk in Bloemendaal aan Zee. Omdat jaarrondbebouwing aan de Zandvoortse kant van de gemeentegrens ook mogelijk is, dient er afgestemd te worden met de gemeente Zandvoort en het paviljoen aldaar. De gesprekken hierover zijn nog steeds gaande.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ dus eigenlijk gemeente, provincie icm natuur.....
Echt nooit bij stilgestaan.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Simonsdochter
Ik neem aan, dat dit is gebaseerd op algemeen overheidsbeleid en dus in de meeste kustgemeenten wordt gehanteerd.