Hoe heet de organisatie of het orgaan dat verantwoordelijk is voor het keuren van medische praktijk?

Stel je voor dat ik een klacht heb over PRA Health Sciences, waar mensen meedoen aan geneesmiddelenonderzoek. Waar kan ik dan terecht als ik er met de praktijk niet uitkom? Moet ik dan denken aan een keurmerk? Onderdeel van de overheid? Bedankt alvasr voor de reacties.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K

Antwoorden (2)

Landelijk Meldpunt Zoeg, onderdeel van de Inspectie
tinus1969
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Je hebt een min gekregen (niet van mij, maar hij is wel terecht, zoals ik iig antwoorden op vragen waardeer). Daarnaast weet ik dat je graag ingelicht wordt over het waarom van de min.
Hier een uitleg: Hoofdvraag:
Hoe heet de organisatie of het orgaan dat verantwoordelijk is voor het keuren van medische praktijk?
Antwoord is:
Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd Je geeft enkel antwoord op de subvraag.(Waar kan ik dan terecht als ik er met de praktijk niet uitkom?)
Dan heb je idd te maken met dat meldpunt wat een onderdeel is van "de Inspectie" die je dus niet bij naam noemt, terwijl dat nu juist de vraag is.
tinus1969
4 jaar geleden
@LeonardN, ach ja, dus een zuiver antwoord vind jij belangrijker dan een antwoord waar de vraagsteller wat aan heeft. Ik vraag me af of de vraagsteller daar ook zo over denkt.
LeonardN
4 jaar geleden
Het gaat niet alleen om deze vrager. Wat nu als iemand enkel deze vraag heeft:
"Hoe heet de organisatie of het orgaan dat verantwoordelijk is voor het keuren van medische praktijk?"
Deze vindt de vraag op deze pagina op GV en leest dan jouw antwoord? Je denkt alleen maar aan DEZE vrager die eigenlijk de verkeerde vraag stelt.
Dat een vrager een vraagfout maakt, betekent niet dat jij een antwoordfout moet maken.
Dat lost het probleem niet op. Ja van Djakhem, maar niet van het grotere plaatje.
tinus1969
4 jaar geleden
@LeonardN, ook andere vraagstellers hebben waarschijnlijk het meest aan een plek/link/adres waar ze concrete hun klacht kwijt kunnen.
LeonardN
4 jaar geleden
Dus geef je bewust een verkeerd antwoord? Ik zeg ook niet dat de subvraag niet beantwoord hoeft te worden. Maar leg even goed uit wat wat is.
Je verspreidt op deze manier onjuistheid. Landelijk Meldpunt Zorg is niet de keuringsdienst voor medische praktijken of wel dan?
tinus1969
4 jaar geleden
@LeonardN:
"Dus geef je bewust een verkeerd antwoord?"
Ik geef bewust een bruikbaar antwoord.
Dat is de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd.

https://www.igj.nl/over-ons
We kunnen in Nederland vertrouwen op goede gezondheidszorg en jeugdhulp. Voor iedereen, altijd en overal. Dat willen we graag zo houden, ook voor volgende generaties. Daarom bewaakt en bevordert de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) de veiligheid en kwaliteit van de zorg. Wij gaan uit van gezond vertrouwen in de zorg en vragen vertrouwen in ons onafhankelijke oordeel.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/kwaliteit-van-de-zorg/toezicht-in-de-zorg
Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ)
De IGJ houdt toezicht op de kwaliteit, veiligheid en toegankelijkheid van de zorg. De inspectie voert haar taak onpartijdig en deskundig uit. Daarnaast bewaakt zij de rechten van patiënten en cliënten. Ook kan de inspectie bijvoorbeeld bestuurlijke boetes en dwangsommen opleggen aan zorginstellingen, zonder tussenkomst van het Openbaar Ministerie.

Waar kan ik dan terecht als ik er met de praktijk niet uitkom?
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/klacht-of-vraag
Toegevoegd op 10 oktober 2019 14:17: bron
LeonardN
4 jaar geleden
SimonV
4 jaar geleden
+ Goedgekeurd.