Mag je met een verblijfsvergunning met doel verblijf bij partner in Nederland werken?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wetgeving
4.1K

Het beste antwoord

Dat hangt af van de verblijfsvergunning van je partner af:
Volgens info rijksoverheid:
Op de achterkant van de verblijfsvergunning staat of u mag werken. Of u mag werken, hangt af van de arbeidsrechten van uw partner.

Is uw partner Nederlander, dan staat op uw verblijfsvergunning 'arbeid vrij toegestaan. TWV niet vereist'.

Heeft uw partner een verblijfsvergunning, dan krijgt u dezelfde arbeidsrechten als uw partner. Heeft uw partner een TWV nodig om te werken, dan hebt u ook een TWV nodig om te werken. Mag uw partner niet werken, dan mag u ook niet werken.

In de volgende situaties krijgt u andere arbeidsrechten als uw partner:
•Uw partner heeft een verblijfsvergunning als kennismigrant, wetenschappelijk onderzoeker of is houder van de Europese Blauwe Kaart. U mag vrij werken. Op uw verblijfsdocument staat 'Arbeid vrij toegestaan. TWV niet vereist'.
•Uw partner heeft een verblijfsvergunning voor studie. U mag niet werken. Op uw verblijfsdocument staat 'Arbeid niet toegestaan'.
•Uw partner heeft een gecombineerde vergunning voor verblijf en arbeid (GVVA). U mag alleen werken als uw werkgever een tewerkstellingsvergunning (TWV) voor u heeft. Op uw verblijfsdocument staat 'Arbeid toegestaan mits TWV is verleend'.
tinus1969
5 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dat mag.
https://ind.nl/Familie/Paginas/Echtgenoot-of-(geregistreerd)-partner.aspx Door scrollen naar beneden, klikken op 'werken'. Daar staat:
Op de achterkant van de verblijfsvergunning staat of u mag werken. Of u mag werken, hangt af van de arbeidsrechten van uw partner. Is uw partner Nederlander, dan staat op uw verblijfsvergunning 'arbeid vrij toegestaan. TWV niet vereist'.
Toegevoegd op 02 maart 2019 14:21: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
tinus1969
5 jaar geleden
Dat zou ik ook denken, maar heb je daar ook een bron/link voor?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://ind.nl/Familie/Paginas/Echtgenoot-of-(geregistreerd)-partner.aspx Door scrollen naar beneden, klikken op 'werken'. Daar staat:
Op de achterkant van de verblijfsvergunning staat of u mag werken. Of u mag werken, hangt af van de arbeidsrechten van uw partner. Is uw partner Nederlander, dan staat op uw verblijfsvergunning 'arbeid vrij toegestaan. TWV niet vereist'.
tinus1969
5 jaar geleden
Okee, het antwoord is dus: het mag meestal, maar het hangt van de status van je partner.