Geen brief ontvangen, ben ik dan nog lid van het bestuur?

Bij het opzeggen van mijn rol als secretaris is besloten dat ik helemaal uit het bestuur zou gaan. Hier ben ik nooit mee akkoord gegaan en ik ben enkel uit de WhatsApp groep verwijderd en niet meer verder uitgenodigd.

Echter heb ik nooit een brief ontvangen van de Kamer van Koophandel. Kan het zijn dat ik officieel nog steeds bevoegd ben? Hoe controleer ik dit?

5 jaar geleden
in: Wetgeving
tinus1969
5 jaar geleden
Zelf gegevens opvragen bij KvK.
tinus1969
5 jaar geleden
Waarom zou je nog lid willen zijn van dit bestuur? Ik zie een lange lijst van vragen van jou over de afgelopen 2 jaar die allemaal te maken lijken te hebben met ruzies in dat bestuur.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De vraag van Wilkers hoe hij kan weten of hij nog lid is van het bestuur, is correct beantwoord door ronron. Waarom Wilkers lid wil blijven gaat niemand iets aan.
Wilkers heeft heel veel andere vragen gesteld, zoals: waar koop je Bakker Bart treinkaartjes, wat is het kleinste dier dat kan gapen, ontdooit een boterham sneller met of zonder boter?
TurfGraver
5 jaar geleden
Denk dat tinus1969 reactie bedoeld is als advies. ;-)
Laat het los wilkers, laat het los... :x
tinus1969
5 jaar geleden
@JoanDArc, het was dan ook een reactie, geen antwoord. Ik vroeg het me namelijk wel af ;-)
wilkers
5 jaar geleden
Dag Tinus, Het bestuur waar ik de afgelopen 2 jaar vragen over heb gestuurd ben ik inderdaad geen lid meer van. Hier heb ik ook een brief van ontvangen. Bovenstaande gaat over een stichting die ik zelf opgericht heb en nu van mij overgenomen wordt.

Antwoorden (1)

De kamer van koophandel stuurt jou geen brief maar het bestuur behoort jou een brief te sturen dan je bent uitgeschreven bij de kamer. Dat kan je ook zelf controleren door bij de kamer de inschrijving te controleren door een uittreksel op te vragen dat kost wel geld.
ronron1212
5 jaar geleden
wilkers
5 jaar geleden
Bovenstaande is helaas niet waar. Ik ben eerder uitgeschreven bij een stichting en heb ook zelf eens leden uitgeschreven. In alle gevallen is het gebruikelijk dat de rechtspersoon wie dit aan gaat een brief krijgt. Bedankt voor uw verdere toelichting. Ik sta inderdaad nog ingeschreven bij dit bestuur.
LeonardN
5 jaar geleden
-In alle gevallen is het gebruikelijk dat de rechtspersoon wie dit aan gaat een brief krijgt.- Een brief van wie? ronron1212 zegt toch ook juist dat er altijd een brief komt, maar niet van KvK, maar van bestuur.
Of bedoel je dat er altijd een brief van KvK komt?
wilkers
5 jaar geleden
Mijn antwoord is binnen! Ik ben inderdaad niet uitgeschreven en heb mijn functie Secretaris ongedaan gemaakt. Dank jullie wel.