Kan het ook gebeuren dat iemand geen advocaat kan vinden?

Dit naar aanleiding van het feit dat J. zijn advocaat probeert te bereiken. Zijn advocaat heeft aangegeven verdediging moeilijk te vinden omdat hij de wetgeving van het land niet kent. Nu zou ik mij ook voor kunnen stellen dat hij het een beetje zat is met hem (zou ik iig denk ik zijn). Maar nu vroeg ik me af of het wel eens is gebeurd dat iemand echt geen advocaat kon vinden of is er altijd wel iemand?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ja er is altijd wel iemand.
Als je zelf geen advocaat kunt betalen, krijg je er één pro deo toegewezen, daar heb je geen keuze in.

Dus als je zelf niemand kunt vinden die tegen betaling jou wil verdedigen (lijkt me sterk), dan krijg je er altijd één toegewezen, ieder mens heeft het recht op verdediding. Maar hoe blij je moet zijn met een advocaat die je niet zelf gekozen hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je voldoende geld hebt, is er altijd een advocaat in te huren. Maar ook als je een fritzl achtige daad begaan hebt, zijn er advocaten die dit als leuke 'showcase' zaken zien en je dus wel gratis willen verdedigen.

Wie zoekt zal vinden geldt hier zeker.