Mag een middelbare school haar leerlingen het PWS (gedeeltelijk) in 5-vwo of 4-havo laten maken?

Ik doe volgend jaar eindexamen, maar moet dit jaar al een groot deel van mijn PWS inleveren. Ik kreeg dit deze week te horen en in de laatste week van juni moet de hoofdtekst, bronvermelding, inleiding, etc. al af zijn, wat het grootste deel van het PWS is. Is het toegestaan voor een middelbare school om haar leerlingen dit examenonderdeel (gedeeltelijk) op te geven een jaar vóór het examenjaar?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K
MarBet
6 jaar geleden
Het examenjaar is vaak behoorlijk druk. Daarom kiezen sommige scholen ervoor de druk voor de leerlingen wat te verdelen, bijvoorbeeld door een deel van het profielwerkstuk al in het voorlaatste jaar te doen.

Antwoorden (2)

Dit is per school verschillend. Het ligt aan de regels die jouw school hebben vastgesteld.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, dat mag, mits de school dat vastlegt in het programma van toetsing en afsluiting (PTA). De school is vrij om het examenprogramma al in het voorlaatste jaar op te starten. Dat gebeurt bijv. ook vaak met vakken als maatschappijleer en sport. Het PTA kun je gewoon opvragen bij je school, dus daar kun je het nakijken.