wat is de 'rode as' in brussel?

je ziet daarvan bordjes langs bepaalde wegen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
5.6K

Het beste antwoord

Zo staat het omschreven in het Besluit:
Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering betreffende de administratieve geldboeten toepasselijk inzake coördinatie en organisatie van de werken op de openbare weg schreef:
rode as : het gedeelte van de rijbaan waar het parkeer- en stilstandverbod van toepassing is voor een bepaalde tijdspanne, krachtens artikel 65.5 van het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer.

Toegevoegd na 39 minuten:
Voor de gehele rode route geldt het stop- en parkeerverbod zoals in Nederland voor het E2 bord geldt.

l'axe rouge - dans certains grands axes bruxellois - vise à y maintenir la mobilité. Le long de ces axes, il est interdit de stationner et de s'arrêter
de rode as - op sommige grote assen van Brussel - heeft tot doel de mobiliteit te handhaven. Langs deze assen is het verboden om te parkeren en te stoppen

De rode route moet men niet verwarren met de rode zone waar een hoger parkeertarief geldt.

Toegevoegd na 1 uur:
In Parijs waren in 2001 plotseling 19 nieuwe axes rouges. Deze zijn in 2007 allemaal opgeheven.
De boulevards en avenues zijn nu zo ingericht dat men er niet kan parkeren (behalve in enkele parkeervakken), men mag nog wel even stoppen om iemand in- en uit te laten stappen. Dat is in de axes rouges verboden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het interesseert mij niet wie de minnen uitdeelt, maar het is niet normaal.
Rode route is verboden te stoppen, rode zone is hoger parkeertarief.
http://parking.brussels/nl/zones-en-tarieven

Andere antwoorden (1)

Dit zou hier kunnen naar verwijzen:De rode zone heeft betrekking op de handelscentra waar de vraag naar kort parkeren de hele dag zeer groot is. Ze is betalend met een maximaal toegelaten parkeertijd van 2 uur.
fremar