Moet een Poolse werknemer een verblijfsvergunning aanvragen?

Heeft hij een verblijfsvergunning nodig of niet?
Want ik kom tot de conclusie dat hij langer dan drie maanden rechtmatig verblijf heeft op grond van art. 8.12 lid 1 sub a vreemdelingenbesluit 2000.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
5.2K

Antwoorden (1)

Nee, niet nodig. Polen behoort tot de EU. Wie vanuit een ander EU-land hier komt wonen, heeft geen verblijfsvergunning nodig.

"U heeft een verblijfsvergunning nodig als u langer dan 3 maanden in Nederland wilt wonen, van buiten de EU/EER komt en afkomstig bent uit een land dat een visumplicht heeft voor Nederland. Heeft u een visum nodig om Nederland binnen te komen? Dan vraagt u een verblijfsvergunning aan via de toegangs- en verblijfsprocedure (tev)."

Toegevoegd na 4 minuten:
Een werkvergunning is evenmin nodig. (Polen maakt deel uit van de EER en voor werknemers daarin -en werknemers uit Zwitserland- is geen werkvergunning nodig.
Computoon