Mijn moeder heeft een huurwoning toegewezen gekregen. Nu krijgt ze brieven van incassobureau's voor vorige huurders. Wat kan ze doen?

Ik begrijp dat een deurwaarder en de politie de deur van mijn moeder open kunnen maken wegens geldschulden van vorige huurders. https://forum.viva.nl/geld-recht/gerechtsdeurwaarders-komen-aan-de-deur-ivm-vorige-huurder/list_messages/308613/1 Hoe kan ik dat voorkomen? Incassobureau's reageren niet op mijn uitleg,

6 jaar geleden
in: Wetgeving
1K
TurfGraver
6 jaar geleden
Ze kondigen hun komst wel aan. Als de slotenmaker de deur open maakt mag hij het gelijk repareren. Vervelend maar je moeder is hun niks schuldig dus zij zoeken het maar uit.
Utrecht
6 jaar geleden
"Incassobureau’s reageren niet op mijn uitleg"
En als je ze opbelt, wat zeggen ze dan?
ronron1212
6 jaar geleden
Je moeder staat in geschreven op de woning? Laat ze even bij de gemeente informeren of er nog iemand staat ingeschreven op de woning. Als dat zo is dan kan ze uitleggen aan de gemeente dat zij daar woont rn niemand anders. De politie komt niet zo maar de deur open breken daarvoor heeft het incasso bureau geen recht. De deurwaarder is daar voor nodig.
ronron1212
6 jaar geleden
Daarnaast kan je moeder de woningbouw vereniging bellen en even doorgeven dat ze het incassobureau moeten bellen om door te geven dat de woning niet meer aan hun is verhuurd.
MarBet
6 jaar geleden
Dit soort brieven altijd ongeopend retour sturen met de vermelding dat de geadresseerde daar niet woont. En inderdaad even navragen bij de gemeente of er niemand anders op het adres staat ingeschreven.
tinus1969
6 jaar geleden
Eens met @ronron1212; dit is heel belangrijk om uit te zoeken.
Wouter2011
6 jaar geleden
@Utrecht Wegens medische redenen kan ik enkel schriftelijk communiceren. Op mijn mails krijg ik geen reactie. Het gaat, trouwens, over Lindorff.
Wouter2011
6 jaar geleden
@ ronron1212 Dank voor de ideeën. Ik zal de verhuurder, Rochdale, op de hoogte brengen. Ik vraag ze ook aan incassobureau's te melden dat de woning aan mijn moeder is verhuurd! Ook met de gemeente neem ik contact op. Checkt een deurwaarder het bij de gemeente of de schuldenaar er nog woont?
Wouter2011
6 jaar geleden
@ MarBet Dank! Ik neem idd contact op met de gemeente. Weet je misschien of een deurwaarder, vóór hij komt, bij de gemeente controleert of de schuldenaar nog woont op dat adres?
Wouter2011
6 jaar geleden
@ TurfGraver Dank! Als de komst van een deurwaarder aangekondigd wordt, moet ik geen brieven ongeopend retourneren. Integendeel, moet ik ze allemaal openen en lezen! Anders mis ik een aankondiging van een deurwaarder!
ronron1212
6 jaar geleden
@Wouter2011 een deurwaarder check bij de gemeente.
Wouter2011
6 jaar geleden
@ ronron1212
Is het zeker dat een deurwaarder bij de gemeente checkt of de schuldenaar woont op een bij de deurwaarder bekend adres?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Wouter2011, Als iemand berichten stuurt die bestemd zijn voor een vorige huurder die er dus niet meer woont, zijn deze dus niet aan uw moeder geadresseerd en zijn de brieven ook niet gericht aan uw moeder..
Precies zoals @MarBet schrijft:
deze brieven dient men ongeopend retour te zenden met vermelding: adressant is verhuisd of adressant woont hier niet (meer). Maakt niet uit van wie deze brieven afkomstig zijn, post die voor een ander bestemd is dient men niet te openen, maar te retourneren.
Even de gemeente een berichtje sturen per post of de brieven van de deurwaarder ongeopend met een begeleidend briefje bij het gemeentehuis in de bus stoppen op weg naar de sportschool.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
of stuur een klacht naar Klachtenkompas.nl
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/lindorff/details?companyId=62e4718c-4bd0-493c-9f5e-20b010a421ab
Wouter2011
6 jaar geleden
@ JoanDArc Dank. De schuldenaar kan echter ook brieven ongeopend retour zenden om schuldeisers te misleiden...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Wouter2011, dat zou kunnen maar het is niet uw zorg wat een ander eventueel zou kunnen doen. Uw zorg is dat de brieven niet voor u bestemd zijn en dus ongeopend geretourneerd dienen te worden met op de envelop de vermelding van de reden.
Wouter2011
6 jaar geleden
@ JoanDArc
Mijn zorg is dat ik de deurwaarder geretourneerde brieven niet als bewijs ziet dat de schuldenaar op een bepaald adres niet meer woont...

Antwoorden (1)

Als iemand, maakt niet uit wie, berichten stuurt die bestemd zijn voor een vorige huurder die er dus niet meer woont, zijn deze dus niet aan uw moeder geadresseerd en zijn de brieven ook niet gericht aan uw moeder.
Uw moeder dient deze brieven ongeopend retour te zenden met vermelding: adressant is verhuisd of adressant woont hier niet (meer).

Maakt niet uit van wie deze brieven afkomstig zijn, post die voor een ander bestemd is dient men niet te openen, maar ongeopend te retourneren.
Even de gemeente een berichtje sturen per post of de brieven van de deurwaarder ongeopend met een begeleidend briefje bij het gemeentehuis in de bus stoppen.
Of een deurwaarder de geretourneerde brieven niet als bewijs ziet dat de adressant niet op het adres woont, of dat de deurwaarder vermoedt dat de brieven worden geretourneerd om hem te misleiden is zijn zorg.
Als de afzender het niet vertrouwt kan hij de gemeente verzoeken een adresonderzoek te starten. Een adresonderzoek kan zes tot tien weken duren.
Ook uw moeder kan de gemeente verzoeken een adresonderzoek te starten. Na afloop van het onderzoek ontvangt zij bericht van de gemeente over hoeveel personen op het adres staan ingeschreven.
Nogmaals, zolang u ervan overtuigd bent dat de brieven niet aan uw moeder zijn geaddresseerd of zeker niet voor uw moeder zijn bestemd is al wat de deurwaarder misschien kan denken, niet haar of uw zorg.