Mag je een ijzeren boxbeugel meenemen in je ruimbagage?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
2.4K
paulus811
6 jaar geleden
Waarom zou je dat in vredesnaam willen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat voor vakantie heb jij op het oog?

Antwoorden (1)

Hoi Jantje, een boksbeugel is een een wettelijk bepaald wapen binnen categorie 1 van de Wet Wapens en Munitie, zie WWM artikel 2 lid 1.

Artikel 13 lid 1 WWM meldt:
Het is verboden een wapen of munitie van categorie I te vervaardigen, te transformeren, voor derden te herstellen, over te dragen, voorhanden te hebben, te dragen, te vervoeren, te doen binnenkomen of te doen uitgaan.

Overtreding wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 9 maanden of een geldboete van de 4e categorie( max 20.500 euro) . (Art 55 lid 1 WWM)

In jouw geval wil je de boksbeugel Nederland doen uitgaan dus dan zou je je schuldig maken aan art 13 lid 1.

Ik hoop dat dit antwoord duidelijk voor je is.
Grt, Stefan