Kan je op je werk op blote voeten lopen?

Hallo mensen,

Ik loop eigenlijk altijd op blote voeten. Eigenlijk wil ik ook op blote voeten lopen op het werk, dit mag verzekeringstechnisch gezien natuurlijk niet.

Nu vraag ik mij af; kan ik hiervoor een verklaring schrijven waarin ik zeg dat ik de volledige verantwoordelijkheid neem voor het lopen op blote voeten?

Hoor graag,
robert

Weet jij het antwoord?

/2500

Of dit mogelijk is, ligt aan het beroep en aan je werkgever. Een badmeester of strandwacht zal het makkelijker mogen dan een bankmedewerker of politieagent. In sommige beroepen zal het sporadisch mogelijk zijn, bijvoorbeeld bij fotomodellen. In heel veel beroepen is het ongepast, onhygiënisch of zelfs gevaarlijk. Ook zal rekening moeten worden gehouden met wat gebruikelijk is in de sector en wat collega's, klanten en andere contactpersonen van het gedrag (zouden kunnen) vinden. Als je je eigen bedrijf hebt of de volledige leiding hebt over een project, dan kan je hierin je eigen keuzes maken. Het gaat er dan met name om hoeveel macht je hebt. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat iemand als regisseur Paul Verhoeven zo'n keus ongestoord zou kunnen maken als hij op blote voeten zou willen lopen tijdens het regisseren van een film.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100