Mag je op minder jarige leeftijd zomaar pc's maken/repareren en ze dan gewoon door verkopen of moet ik daar iets voor doen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Zo lang het af en toe is, of alleen voor vrienden en/of familie, mag je onkostenvergoeding in rekening brengen en mag je een (gering) bedrag winst maken.
(Ik weet alleen niet hoe veel dit momenteel is).
Als je het beroepsmatig gaat doen, dan dien je je in te schrijven bij de kamer van koophandel. Minderjarig of meerderjarig doet dan niet ter zake.
jc54
6 jaar geleden
Antoni
6 jaar geleden
Een minderjarige is zakelijk gezien handelsonbekwaam. Hij zal voor de inschrijving bij de Kamer van Koophandel en voor grote financiële transacties hulp nodig hebben van een ouder. Anders gelden deze transacties niet.