In welke staat (of staten) in de US is het tweede amendement ook voor toeristen van toepassing?

neem aan dat dat per staat verschillend is. de vraag is dus dragen zowel als aanschaffen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

In dezelfde staten als waarin het tweede amendement van toepassing is op de burgers.

Als jij op vakantie gaat naar het buitenland, wordt je geacht je daar te houden aan de daar geldende wetten. Met andere woorden: Als jij in de Verenigde Staten rond wilt lopen met een wapen, dan moet dat mogen.
Mocht je hetzelfde wapen echter mee naar huis willen nemen, dan kun je wel op problemen stuiten. In Nederland gelden namelijk andere wetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja maar welke dus? en waarom worden er dan mensen opgepakt voor verboden wapenbezit in sommige staten?
AWM
13 jaar geleden
Nou nee. Als je geen Amerikaan bent kun je geen wapens kopen en je mag er ook niet mee rondlopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet? Hmm... dan maar een andere vakantiebestemming kiezen... mag ik als ik naar Japan ga dan wel een Samoerai zwaard kopen?
AWM
13 jaar geleden
Ja, maar niet in je handbagage stoppen!