Een strafbaar feit levert een aantal strafpunten op. Aan de hand van verzwarende of verlichtende factoren kan het aantal punten verhoogd of verminderd worden. Elk punt kost je € 29 boete, twee uur taakstraf of 1 dag gevangenisstraf.

Strafbaar zijn: productie van drugs en drugshandel. Daaronder vallen verkoop, invoer en uitvoer van drugs. Hoe groter de partij, hoe meer strafpunten. Bezit voor eigen gebruik wordt niet vervolgd. Wel moet de politie de drugs in beslag nemen. Dit heet ‘afstand met sepot’.

Bij harddrugs gaat het om de volgende schijven:

– 1-60 pillen (of 0,5 tot 30 gram)
– 60 tot 2000 pillen (of 30 tot 1000 gram)
– 2000 tot 10.000 pillen (of 1000 tot 5000 gram)
– boven de 10.000 pillen (of meer dan 5000 gram)

EERSTE SCHIJF
Voor de eerste schijf harddrugs (tussen 1 tot 60 pillen of tussen 0,5 en 30 gram) worden voor onderstaande handelingen de volgende extra punten toegekend.

– Bezit: 1/3 * 4 punten per pil (of 1/3 * keer 8 punten per gram)
– Verkopen/bereiden: 2/3 * 4 punten per pil (of 2/3 keer 8 punten per gram)
– Import/export: 4 punten per pil (of 8 punten per gram)

Bij bezit van 10 pillen is het strafbare feit bezit. Je krijgt dan 10 strafpunten. Wat betreft hoeveelheid val je in schijf 1. Voor de hoeveelheid krijg je 10 *(1/3 *4 ) = 13 1/3 strafpunt. Samen zijn dit 23 1/3 strafpunten. Voor harddrugs geldt een boete van € 29 per punt. In totaal € 676 boete.

Bij verkoop van 10 pillen is het strafbare feit verkoop. Je krijgt dan 20 strafpunten. Wat betreft hoeveelheid val je in schijf 1. Voor de hoeveelheid krijg je 10 *(2/3*4)= 26 2/3 punt. Samen 46 2/3 punt. 46 2/3 * € 29 euro is € 1353 boete.

Bij uitvoeren van 10 pillen is het strafbare feit uitvoer. Voor uitvoer krijg je 30 strafpunten. Wat betreft hoeveelheid val je in schijf 1. Voor de hoeveelheid krijg je 10 * 4 = 40 punten. Samen zijn dit 70 punten. 70 * € 22 is € 2030 boete.

Zo kun je voor elke hoeveelheid uitrekenen hoeveel straf je krijgt.
https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/welke-straffen-kun-je-krijgen-bij-verkoop-van-drugs/

Voor wegrennen staat dacht ik geen straf op tenzij je al bent aangehouden dat heet dan verzet wat strafbaar is.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Aanhouding
erotisi