Hoe strafbaar ben je als je een illegale drugsplantage als consument leegrooft?

Stel je besluit als gewone consument een illegale drugs plantage leeg te roven. Ben je dan strafbaar voor diefstal, strafbaar voor bezit van drugs of strafbaar voor beide?

7 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maakt niet zo veel uit of je voor de WET strafbaar bent... een boze drugsplantage-eigenaar(s) achter je aan lijkt mij slechter voor je gezondheid...!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als iets niet van jou is, is het stelen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@freekfluweel. Ja, staat er in ene een AK47 in je woonkamer...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"staat er in ene een AK47 in je woonkamer…"
Dat vind ik niet eens zo erg... maar de man die 'm vasthoudt, daar heb ik meer iets mee...

Het beste antwoord

Diefstal blijft diefstal.
Je bent dus strafbaar voor diefstal en strafbaar voor het bezit van een grote hoeveelheid drugs.

Toegevoegd na 48 minuten:
Het rippen van een weetplantage gebeurt overigens steeds vaker. Soms staan rippers bij de growshop te posten om te zien wie veel benodigdheden koopt. Of ze krijgen tips van stekverkopers of van mensen uit de omgeving van de kweker. Soms zijn growshops zelfs zelf betrokken in het spel en plaatsen ze zendertjes in de apparatuur die ze verkopen.
SimonV
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je bent een dief, is jouw eigendom niet tenslotte en datgene wat je steelt is niet zo slim, is verboden waar dus dubbelop verkeerd. Drugs!
Nou heb je geluk dat we niet in de U.S.A. wonen, daar ja je voor zoiets tientallen jaren achter tralies, maar ook hier is dit geen slimme zet.