Ben ik eigenlijk verplicht huur te betalen zonder geldig contract?

Pand is overgenomen en ze zeggen hou je aan het oude contract. Er komen wel nieuwe. Inmiddels 2 jaar verder...

Allereerst excuus voor onze late reactie, wij hebben onderzocht hoe dit alles zo heeft kunnen lopen. Mijn conclusie is dat er verschillende oorzaken zijn:
- afstemming tussen X-groep en G-Vastgoed als beheerder loopt nog niet goed, uw bezoek aan G- was de juiste weg, opvolging is door slechte communicatie niet goed geweest.
- uw mailtjes komen bij Spuigroep in de ongewenste mailbox, oorzaak zie ik niet direct, na bericht 30 augustus jl. van G- heb ik geen mail meer ontvangen over de gebreken en was in de veronderstelling dat problemen waren verholpen.
- onduidelijkheid over onderhoud huurder en verhuurder, als huurder reparaties m.b.t. kranen zijn in het Besluit kleine herstellingen opgenomen als verantwoordelijkheid van de huurder, zie de bijlage.

V.w.b. de periode van 3 weken dat u geen internet heeft gehad en de weg naar herstel van de verbinding kan ik moeilijk beoordelen, voor het ongemak geven wij eenmalig een huurkorting van € 25,-.
Met begrip voor uw ontevredenheid bericht ik voor de goede dat het onrechtmatig is om te stoppen met huurbetalingen of uit eigen beweging zaken te verrekenen met de huur aangezien daarvoor geen wettelijke grondslag voor is, indien u verzuimt uw huurverplichting na te komen zal dit niet zonder consequentie zijn, wij verzoeken u daarom vriendelijk doch dringend uw achterstallige huur per omgaande over te maken.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Er is in principe geen contract, maar de facto houden beide partijen zich aan het contract. De mondelinge toezeggingen dat beiden zich aan het oude contract houden wordt daardoor ook al 2 jaar versterkt.

De facto is er dus wel degelijk een (rechtsgeldig) contract.

Bedenk ook: wanneer u zich niet aan uw plichten houdt, dan hoeft de verhuurder dat ook niet te doen !

Toegevoegd na 3 minuten:
Door niet te betalen kunt u uit het huis gezet worden. Het ontbreken van een contract maakt dat er juridisch niet makkelijker op. (en een rechtsgang dus duurder !)

Toegevoegd na 5 minuten:
Pardon. Ik bedoel:
Het ontbreken van een SCHRIFTELIJK contract.....
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
tinus1969
7 jaar geleden
Er is dus wel een contract, namelijk een oud contract + mondelinge toezeggingen. En vooral: Je gebruikt de ruimte blijkbaar ook daadwerkelijk. Uitspraken als 'er is in principe geen contract' kloppen formeel gezien niet.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
@tinus1969
Precies, dat is wat ik bedoel !