9mm kogel gevonden wat moet ik doen?

Ik heb een 9mm kogel op de grond gevonden (niet gebruikt) en ik heb m gepakt mag ik m ook houden of mag dat niet? Of is het gevaarlijk? Bedankt bijvoorbaat.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
13K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is niet gevaarlijk om hem te houden. Er kan eigenlijk vrij weinig mee gebeuren zolang je hem niet afschiet.
ronron1212
7 jaar geleden
Waar op de grond en hoe weet je dat het een 9 mm is?
Amadea
7 jaar geleden
Dat laatste vroeg ik mij inderdaad ook af. Staat dat erop, of kun je dat met een meetmaatje achterhalen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je geen wapenvergunning hebt, mag je de patroon niet in je bezit hebben.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Tja...
Officieel mag je hem niet in je bezit hebben. Bij een toevallige samenloop van omstandigheden zou hij afgeschoten KUNNEN worden de kans is minimaal. Maar niet onmogelijk. Denk aan hitte of een harde klap... Ik zou zelf het risico niet nemen.
Stel nou dat er toch iets gebeurt, je vergeeft het jezelf nooit. http://m.hln.be/hln/m/nl/959/Bizar/article/detail/1453434/2012/06/13/Kogel-ontploft-in-handtas-en-doorboort-been-van-vrouw.dhtml http://jeugdjournaal.nl/artikel/295961-gevonden-kogels.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt allemaal, Er staat onderop "9mm luge cmc" ofzoiets, maar ik zal m weg doen voor de veiligheid.

Het beste antwoord

Patronen (niet afgeschoten kogels met huls) mag je als burger niet in je bezit hebben.
http://www.nvbmb.nl/start.php?main_cat=1&sub_cat=28&access=view&exp_sub_cat=28

Wat moet je dan ermee doen?
Op de website van de Explosieven Opruimingsdienst Defensie staat het in de sidebar in een apart omlijnd vakje zodat het goed opvalt: “Explosief gevonden? Bel de politie 0900-8844.”
https://www.defensie.nl/organisatie/landmacht/inhoud/eenheden/oocl/eod
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt allemaal, Ik zal hem we doen voor de veiligheid. En voor de duidelijkheid er staat onderop "9mm luge cmc" en ik speel ook games en weet wat 9mm is.
Groetjes

Andere antwoorden (1)

zoek op waar er iets is van het leger bv een base of iets waar ze die dingen onschadelijk maken ook niet pannikeren
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Politie bureau is genoeg.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjulliewel maar kan ik het niet houden ofso??
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, je bent nl strafbaar voor de Wet Wapens en Munitie als je munitie of onderdelen daarvan in je bezit hebt.