Hoe kan ik verzegelde producten testen?

Ik heb een Boxxpot gekocht vanwege de leuke aanbieding en het feit dat ik hem 14 dagen mocht uitproberen. Dit beviel mij echter niet en probeerde hem terug te sturen. Lang verhaal kort, in de kleine lettertjes staat dus dat het niet mag omdat de verzegeling gebroken is. Maar hoe kan ik dan een product 14 dagen testen? Dat laten ze niet in de advertentie zien. Maar pas in de algemene voorwaarden na goed zoeken.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
Erna55
7 jaar geleden
Ik lees "na aankoop 14 dagen bedenktijd" .
Ik lees niet dat je hem 14 dagen mag uittesten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja dat staat er inderdaad. Bij de consumentenwijzer heb ik dus 14 dagen de bedenktijd om thuis te kijken of het is wat ik er van verwachtte, maar hoe kan ik dat dan ervaren? Negatieve reviews verwijderen ze overigens. Alleen positieve blijven staan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Missgrace Volgens mij mag een bedrijf niet zomaar onder het herroepingsrecht uitkomen: http://www.boxxpot.nl/garantie/ Maar je gelijk halen zal meer moeite en geld kosten dan het apparaatje kost, gok ik zo.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.klachtenkompas.nl/boxxpot/boxxpot-retourzending-product Probleem is dus lopende bij meerdere mensen.
gvrox
7 jaar geleden
Het is sowieso een bedenkelijk product, het lijkt me niet dat die films en series van een legale bron komen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Toch "zeggen ze" van wel gvrox! Ja Mr. Tomaat, ik las het ook allemaal! Probeer mensen op FB ook te waarschuwen maar alles wordt weer verwijderd. Bedankt voor je uitgebreide reacties!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@gvrox http://www.androidminicomputer.nl/nieuws/loop-je-in-kodi-net-zoveel-risico-als-in-popcorn-time/ https://tweakers.net/nieuws/106653/verkoop-mediaspeler-met-streams-uit-illegale-bron-voorlopig-niet-verboden.html Het is idd een grijs gebied.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Tja, ik zeg dan maar zo, als het te mooi klinkt om waar te zijn.....dan is het meestal niet waar. (of niet mooi).

Antwoorden (1)

Dat kan niet en hoeft ook niet.

Gezien dit een aankoop op afstand is heb je 14 dagen herroepingsrecht.

Wat staat er in de wet over de duur van de bedenktijd?
Bedenktijd bij producten
Bij aankoop van een product, of van een product samen met een dienst, mag de consument de koop ontbinden tot 14 dagen na de dag dat hij het product heeft ontvangen. De consument kan de koop ook al ontbinden voordat hij het product heeft ontvangen. U hoeft het product dan niet meer op te sturen.

Wat staat er in de wet over wat de consument met het product mag doen tijdens de bedenktijd?
De consument moet de aard, kenmerken en werking van het product of de dienst kunnen beoordelen. Hij moet bijvoorbeeld kleding en schoenen kunnen passen. Soms moet de consument de verpakking openmaken om het product te kunnen beoordelen. Dat mag hij doen. U mag in zo’n geval niet weigeren om het product terug te nemen, omdat de verpakking is geopend. De consument moet de verpakking natuurlijk wel netjes open maken en niet onnodig kapot scheuren.
Heeft de consument iets gedaan met het product dat niet nodig is om het product te kunnen beoordelen? En is het product daardoor minder waard geworden? Dan mag u hiervoor een vergoeding vragen. Dit kan alleen als u de consument alle informatie over de bedenktijd hebt gegeven, voordat hij het product bestelde.

De verkopende partij is onjuist.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik kreeg geen retour gegevens van de verkoper en heb hem toch gevonden dus retour gezonden binnen de tijd, maar vertrouw het niet. Ze reageren ook niet meer.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ondanks dat de verzegeling is verbroken? Vind het maar een vreemd bedrijf