Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb een lekkage in mijn wc leiding. Wordt dat gedekt door de verzekering?

Heb een koophuis. Er is een lekkage in de afvoerpijp van de wc (de onderburen hebben nu wateroverlast).
VVE zegt dat het daar niet uit vergoed kan worden.
Verzekeringsmaatschappij zegt dat wordt niet gedekt omdat het mijn eigen wc is.

Klopt dit?

Heb een opstal, inboedel, aansprakelijkheids- en rechtsbijstandverzekering.

7 jaar geleden
in: Wetgeving
4.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De reparatie van een lekkage bij de benedenburen die werd veroorzaakt door een gat in de leiding die van mijn woning kwam werd meteen vergoed door mijn inboedelverzekering. Deze dient namelijk ter vergoeding van materiële schade aan spullen in en om de woning.

Niet elke verzekeraar heeft dezelfde voorwaarden, maar ik zou als ik jou was er toch maar even naar informeren!
(Lees meer...)
Amadea
7 jaar geleden
De door jou wc veroorzaakte schade bij de onderburen zou onder een dekking van een aansprakelijkheidsverzekering horen te valen. Jouw eigen schade kan je mogelijk claimen op je inboedelverzekering.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
teusvh
7 jaar geleden
Een afvoerpijp hoort toch niet bij de inboedel zeker? Als je dakgoot lekt moet je dat toch ook gewoon zelf betalen?
De eigen waterschade zou gedekt kunnen zijn, maar dat hangt helemaal af van de polisvoorwaarden..

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding