Indien we afzien van de erfenis van een overleden broer, om zijn schulden niet te even, kunnen we of mogen we dan nog zijn begrafenis betalen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
ronron1212
7 jaar geleden
Ja dat kan en mag ook.

Antwoorden (1)

Ja, uit eigen middelen. De opdrachtgever moet de uitvaart betalen en kan proberen de kosten op andere familie te verhalen.

NB: Als de gemeente de uitvaart zou regelen omdat de nabestaanden dit niet doen, worden de kosten op de nabestaanden verhaald als de erfenis onvoldoende is om de kosten te dekken en er geen uitvaartverzekering is. Dat gebeurt ook als de nabestaanden de erfenis hebben verworpen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als de overledene een uitvaartverzekering had, kan de verzekering worden aangesproken voor het regelen van de uitvaart. Dat is geen aanvaarding van de erfenis.
Computoon