wat gebeurd er met je bijstandsuitkering als je eenmalig 2000 euro verdiend (wit)?

stel je voor je hebt een bijstandsuitkering maar je krijgt ook eenmaal de mogelijkheid om 2000 netto te verdienen door middel van een onderzoek. Wat gebeurd er met je uitkering als je hieraan mee doet?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Je moet het bedrag opgeven. Als dit bedrag hoger is dan het bijstandsbedrag krijg je een keer geen bijstand. Als je het bedrag zwart verdient, moet je het natuurlijk ook opgeven...

Toegevoegd na 1 uur:
Bedenk dat werk boven de bijstand gaat. Dus als je legaal een inkomen kunt verdienen, is het niet eens de vraag OF je meedoet. Dan doe je mee. Bijstand is een vangnet, geen basisinkomen waar je eventueel iets naast doet.
Computoon
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik weet dat bijstand een vangnet is en heb deze momenteel ook niet (nog nooit gehad). Vroeg me gewoon af wat er gebeurd met je uitkering.
Als je het bedrag binnen één en dezelfde kalendermaand ontvangt dan wordt het in die ene maand verrekend. Hoewel je dan die maand geen bijstand krijgt heb je die maand dus wel een mooi bedrag extra.

Vallen de werkzaamheden over de grens van een maaand ( je werkt bv van 21 augustus tot 5 september), dan wordt het met twee maanden bijstand verrekend en hou jeber dus veel minder aan over.