Kan FC Twente een kort geding aanspannen bij de rechter tegen een KNVB besluit tot degradatie?

FC Twente zal eerst waarschijnlijk beroep aantekenen bij de KNVB. Maar de KNVB is geen rechtsinstantie.

7 jaar geleden
in: Wetgeving
ronron1212
7 jaar geleden
wat bedoel je hier nu mee?
Maar de KNVB is geen rechtsinstantie.

Antwoorden (1)

Dan zal men eerst naar de tuchtcommissie moeten van de KNVB.

Als uiteindelijk niet de gewenste uitspraak wordt verkregen, kan men alsnog naar de rechter die zal oordelen of de tuchtcommissie haar taak juist heeft uitgevoerd.
Computoon
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is de tuchtcommissie niet vooral bedoeld voor handhaving van de regels van het voetbalspel zelf?
http://www.knvb.nl/assist/wedstrijdzaken/tuchtzaken