Wanneer mag de huisarts zijn optische en geluidssignalen gebruiken?

Want meestal is een ambulance genoeg, en soms wordt een extra team met een arts (MTT-mobiel medisch team) opgeroepen.

Toegevoegd na 49 seconden:
En dan bedoel ik en een huisartswagen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
Utrecht
8 jaar geleden
Een (reguliere) huisarts heeft geen auto met optische en geluidssignalen....

Antwoorden (1)

Je bedoelt de auto van de huisartsenpost? Dat verschilt per regio. Rijden met optische-en geluidssignalen (dus: als voorrangsvoertuig) mag alleen na toestemming van de meldkamer. In sommige regio's krijgt de huisartsenpost bij voorbaat al nooit toestemming, met als gevolg dat er ook auto's bij huisartsenposten gebruikt worden die wel de mogelijkheid hebben om me signalen te rijden, maar hier nooit gebruik van mogen maken. In andere regio's mag het wél, en dan geldt dat het alleen bij U1 (spoed-)ritten is toegestaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.chpa.nl/pages/default.asp?articleid=147010:147014&token=
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar wanneer is het dan een spoedrit? Want meestal is een ambu (+MTT) wel genoeg, ik zie dan niet wat een huisarts kan bijdragen.