Mag een gemeente zomaar ineens van een straat een betaalde parkeerzone maken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja . Eerst is er wel iemand met een parkeer probleem in de buurt . Dan gaat de gemeente z'n ambtenaren opdracht geven dat op te lossen en ja eureka of overdag of in de avond betaald parkeren dan een voor de vorm een inspraak avond En dan is het zo'n btj klaar. Nee de aanpalende buurt heeft dan een parkeer probleem de gemeente vraagt z'n ja je begrijpt m wel Enz ja zo wordt een stad een betaalde parkeer zone zo is het in veel steden en dorpen vergaan . Eerst in winkel gebieden toen in de werk en woon omgeving nu in woon gebieden . Het waaiert uit.

Het beste antwoord

Dat gebeurt nooit "zomaar" maar altijd met instemming van de gemeenteraad. De plaatselijke volksvertegenwoordigers hebben er dus hun akkoord voor gegeven.

Toegevoegd na 7 minuten:
Antwoord op de vraag: "zomaar" mag niet - maar gebeurt ook niet.
Computoon
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@computoon
Dus de gemeenteraad mag dat 'zomaar'?
Ik betaal toch wegenbelasting?...dan mag ik mijn auto toch in een straat parkeren?
tinus1969
8 jaar geleden
@ketut: dat is een bekend misverstand. Je betaalt geen wegenbelasting maar houderschapsbelasting, en die belasting is niet gekoppeld aan een recht om overal te mogen parkeren. Die belasting wordt gebruikt om rijks- en provinciale wegen te onderhouden; daarom betaal je in Nederland bijna nergens tol. Dit nog afgezien van het feit dat je houderschapsbelastign betaalt aan het Rijk (+vaak met provinciale opcenten), maar niet aan de gemeente.