hoeveel mensen mag je wettelijk op 1 kamer zetten met kamerverhuur?

ik huur een kamer in een woonhuis en langs mij zitten 3 polen op 1 kamer

Toegevoegd na 54 minuten:
en ik wil die eigenlijk weg hebben

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
10K
Erna55
8 jaar geleden
" en die wil ik eigenlijk weg hebben" ...... Waarom ?

Antwoorden (1)

Ja er zijn regels voor.
Onderstaande zijn die in Den Haag gelden.

Zonder meer feiten is er geen goed volledig antwoord op deze vraag te geven.

Ik weet dat er in Rotterdam bijvoorbeeld veel pandjesbazen kamers verhuurden aan meer dan wettelijk mocht. Praten we over veel meer dan 3 mensen op één kamer. Ook weer > afhankelijk < van het aantal vierkante meters. Hoe groot?

Hieronder staan regels qua aantallen in het algemeen voordat je al dan niet een vergunning moet hebben. Dan zijn de regels weer anders.

Ook of je zelf in het pand woont of alles verhuurt, is belangrijk voor de regels. Hospita of huurbaas.

"Regels kamerverhuur
-U mag op 1 adres aan maximaal 3 personen een kamer verhuren zonder dat u hiervoor een vergunning hoeft te hebben. Dit geldt alleen indien u zelf niet in de woning woont.

-Woont u zelf met eventuele gezinsleden ook in de woning dan tellen u en uw gezinsleden mee bij het maximum aantal personen aan wie u zonder vergunning een kamer mag verhuren. Voorbeeld: u woont alleen in de woning; dan mag u zonder vergunning aan maximaal 2 andere personen een kamer verhuren.

-Zodra u aan 4 of meer personen een kamer verhuurt, moet u een omzettingsvergunning aanvragen: een vergunning voor het omzetten van een zelfstandige woonruimte naar kamerbewoning. Meer informatie over het aanvragen van deze vergunning vindt u op Woning omzetten in kamerverhuur."

http://www.denhaag.nl/home/bewoners/wonen-en-bouwen/wonen/to/Kamer-verhuren.htm

Je zou bij de gemeente in jouw woonplaats informatie kunnen opvragen. Voordat je een klacht indient o.i.d. zou je kunnen vragen wat JIJ moet doen of laten als je een of meer kamers wilt verhuren in JOUW huis?