Auto week geleden gekocht nu 2000€ goedkoper, heb ik rechten?

Ik heb vorige week bij een autodealer een auto gekocht (€16945,-) uit 2015 waarvan ik de eerste eigenaar ben. Nu exact een week later is deze auto €2000!!! goedkoper. Een behoorlijk verschil en vraag me daarom ook af of ik hier nog iets mee kan. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Daar kun je niks mee, dat is gewoon pech. Als de auto duurder was geworden, had je na eerdere aankoop ook niet hoeven bij te betalen.

De overeenkomst van koop en verkoop komt (in het algemeen) tot stand door aanvaarding van het aanbod van de tegenpartij. De tegenpartij biedt het goed of de dienst aan, de andere partij de verplichting tot betaling.
Computoon
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+Plus een typisch geval van "pech gehad".
http://www.geldenrecht.nl/artikel/2013-06-25/voor-mij-geen-korting
Bij de koop van roerende zaken is er geen wettelijke bedenktijd. Dit betekent in uw kwestie dat u, behoudens er sprake is van een wettelijke grondslag (gedacht kan worden aan non-conformiteit bijvoorbeeld) de koop niet meer ongedaan kunt maken. Er bestaat namelijk geen wettelijke regeling voor annuleren wanneer er geen gebreke zijn of de verkoper de verbintenis is nagekomen.

Creatief gezien en niet zozeer van rechtswege (volgens het recht) zijn er echter wel soms bepaalde bedrijven die algemene voorwaarden hanteren die hierover een bepaling hebben. U kunt zodoende de voorwaarden van verkoper hierop naslaan. Hier zou soms een mogelijkheid kunnen zijn, maar dit is geen garantie (!)

Andere optie en wellicht het meest geadviseerd is om even met de verkoper om de tafel te gaan en te kijken of er mogelijkheden zijn. In sommige gevallen is een verkoper best bereid om u tegemoet te komen. Hierbij geldt het natuurlijk dat in laatste geval de verkoper dit vrijwillig en vrijblijvend doet, het is geen verplichting voor verkoper.