maakt het wat uit met welk energielabel ik mijn huis verkoop?

het rijk geeft mijn huis een F-label, dit is mijn huis bijlangena niet meer na alle aanpassingen, maar nu moet ik allemaal bewijzen overleggen die ik helemaal niet meer heb of kan vinden. als ik nu gewoon het F-label accepteer krijg ik het label zonder enig gezeur. Een koper ziet vanzelf dat het huis een C label heeft na alle aanpassingen. Maakt het dan wat uit met welk label ik het huis verkoop, want de koper wil het toch wel hebben ongeacht welk label er aan zit. om die idiote boete te voorkomen is de verkoop toch met een energielabel, ongeacht welk???

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Je kan inderdaad het F label accepteren. Het argument dat de koper het huis toch wel wil hebben klopt inderdaad; maar wel tegen een lagere prijs; een koper ziet misschien wel dat je huis eigenlijk een lager label zou moeten hebben, maar omdat je dat label niet kan overleggen zal hij zijn bod baseren op het F label. Dit zal het bod negatief beïnvloeden uiteraard. Het loont dus de moeite m je label aan te laten passen omdat het simpelweg de waarde van je huis verhoogd.