Iemand dumpt kerstbomen bij een speeltoestel, wat kan ik doen?

Het speeltoestel wordt vaak gebruikt, moet ik de politie bellen? of moet ik de gemeentebellen? Of ben ik gewoon een zeurkous :D

Toegevoegd na 16 seconden:
* gemeente bellen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
Poet
8 jaar geleden
Wat is je probleem? Kan het toestel niet meer worden gebruikt? Brandgevaar? Rommelig straatbeeld?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zal in uw gemeente vast een inzamelpunt zijn. Als de kerstbomen u storen, breng ze daar dan heen. U blij, gemeente blij.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
U bent geen zeurkous maar er zijn mensen die het niet kunnen veroorloven om hun 'afval' ergens heen te brengen. Die proberen dit neer te leggen op een openbare plek in de hoop dat iemand van de gemeente dit zal meenemen. Natuurlijk praat ik niet over mensen die het wel kunnen veroorloven en gewoon aso zijn. Of afwachten dat de gemeente dit meeneemt op 1 van deze dagen of mail eventjes de gemeente en zeg de plek waar de kerstbomen liggen. Scheelt jou weer belkosten!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Willem: een paar kerstbomen even wegbrengen? Moet je én fysiek vrij sterk zijn, én een auto hebben (met vrij veel ruimte en/of een aanhanger). Ik zou gewoon even bellen. @VeggiePlease: wat bedoel je precies met het niet kunnen veroorloven? Financieel? Meestal heeft een gemeente wel een inzamelpunt en in veel gemeentes *krijg* je daar zelfs geld voor (een symbolisch bedrag van minder dan een euro weliswaar, maar toch). Of bedoel je fysiek? Dat is nog geen reden om ze dan ergens in de openbare ruimte te laten slingeren. En wie een kerstboom kan halen, kan er ook één wegbrengen, lijkt me. Of begrijp ik je reactie niet? @VS: veel gemeentes hebben een soort overlastmeldpunt voor dit soort dingen. En mocht je zelf de mogelijkheid hebben om zo'n boom zelf in te leveren bij een inzamelpunt of iemand kennen die dat kan, dan kun je daar ook voor kiezen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Lies12: In mijn gemeente als voorbeeld kun je niet gratis je kerstboom inleveren, je moet zelfs betalen. Kan me voorstellen als iemand geen auto heeft en niet kan betalen bij het milieupunt dat er andere opties in diens hoofd gaat. Niet altijd de beste optie, maar toch. Nogmaals was een mogelijkheid voor het dumpen van kerstbomen. Natuurlijk iemand die geld en mogelijkheden heeft kan de boom aanbieden bij gemeente en of gratis op marktplaats aanbieden. Misschien denkt die persoon/personen dat iemand wel kerstbomen wilt hebben dus laat die daar staan of dat kinderen ermee mogen spelen. Wie weet wat de daadwerkelijke reden is om daar kerstbomen te laten liggen. Who knows? Gewoon de milieupolitie benaderen of de gemeente, die handelen dit zelf af. Misschien een tip om anomiem in de plaatselijke supermarkt een briefje te achterlaten van 'dump geen kerstbomen, maar lever dit (gratis) in bij gemeente'.
Veel mensen weten dit misschien niet.

Het beste antwoord

Je kunt de gemeente bellen maar het is zaterdag... voor de politie: die doen hier niets mee, hebben belangrijker dingen te doen.

Je bent zeker geen zeurkous, maar je kunt twee dingen doen.

1) niets [gemeente niet bereikbaar, politie geen tijd]
of
2) zelf even dit aanpakken als het er een paar zijn...

Kan ook met een buurvrouw/-man samen... het bespreekbaar maken is misschien ook een idee?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus, de persoon erop aanspreken helpt vaak, maar inderdaad, dat alleen doen, kan bijna niet meer, dus dit samen doen met 1 van de buren, goed plan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb ze er al op aangesproken, trokken er niks van aan. En zelf aanpakken lukt niet.... Er liggen er 18(!) vastgebonden aan het speeltoestel, ik zal binnenkort de gemeente bellen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Tja, dat is gewoon a-sociaal! ~ mij overigens niet onbekend, woon ook in een buurt waar, laten we zeggen, meer gebeurt dan elders ;-))
...18... dat ze vastgebonden zijn ... zegt wel iets natuurlijk, maar ook nog aan het speeltoestel. Als er dagelijks kinderen mee/op spelen, zou ik bijna zeggen: laat ze niet meer alleen daar... iemand zou eens op het idiote idee kunnen komen er een paar lucifers in te gooien : fikkie!! en de dader ligt op het kerkhof natuurlijk! @ConnieFan : Happy New Year ... ondanks alles!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Haha jodokus52 ook jij nog happy new year.

Andere antwoorden (1)

Schuif ze een beetje opzij. Vanaf a.s. maandag wordt er toch in alle gemeenten poetsbeurten gehouden, geveegd, verzameld en opgeruimd. Dit euvel hoort nou eenmaal bij het seizoen.