Mag er op de kamer gerookt worden in een verpleeghuis?

Is dit wettelijk vastgelegd?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
6.2K

Het beste antwoord

Verschillende verpleegtehuizen hebben hun eigen regels.
De meest voorkomende is die zoals bij Hogeweyk is ingevoerd:
----- In De Hogeweyk geldt een algemeen rookverbod.
Hierop is echter een aantal uitzonderingen van toepassing.
Bewoners mogen roken in de rookruimten van verschillende woningen. Bewoners en bezoekers mogen roken op de terrassen van de woningen en op de terrassen van het café en het restaurant mits er gebruik wordt gemaakt van de service. Verder mag er ook gerookt worden in een straal van 2 meter om de rookpalen op het Grote Plein en het Theaterplein.
-----
Erna55
8 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Alleen als de bewoner daar zijn of haar eigen kamer of appartement heeft. Maar in de openbare ruimten, recreatieruimten en huiskamers mag niet gerookt worden.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als het echt een kamer is, maar de badkamer is gedeeld met een andere kamer, Waar de rook dus doorheen trekt, mag het dus wel?
Amadea
8 jaar geleden
Wanneer de badkamerdeur eerst (aan beide zijden) dichtgedaan is kan de bewoner aan de andere kant er geen last van ondervinden.
In de verpleeg/verzorgingshuizen die ik ken mag niet op de kamers gerookt worden. Allen in de speciale rookkamer (of buiten). Dit vanwege het brandgevaar én omdat het verplegend en verzorgend personeel op al die kamers hun werkplek hebben.
jc54
8 jaar geleden
Mijn opa heeft minder dan een half jaar geleden nog in een verzorgingshuis gezeten en hij mocht gewoon roken op zijn kamer. Toen hij zelf zijn sjekkies niet meer kon draaien kwam de verpleging zelfs meerdere malen per dag met hem roken!