Kan ik mijn rijbewijs nog krijgen?

Ik heb in juli 2015 zonder rijbewijs gereden, en ben aangehouden door de politie. Ik was toen 17 jaar. Inmiddels ben ik 18 en ben ik gisteren geslaagd voor mijn rijexamen.

Krijg ik mijn rijbewijs wel bij de gemeente of wordt dit geweigerd omdat ik zonder rijbewijs heb gereden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hangt af van de reden van staande houden door de politie. Is dat voor een overtreding waarmee je anders je rijbewijs zou moeten inleveren dan heb je kans dat je nu geen rijbewijs krijgt. Bv. als je toen dronken achter het stuur zat. Als de gemeente en/of cbr tenminste van dat verleden op de hoogte is. Maar als je enige zonde was zonder rijbewijs te rijden lijkt me dat je nu gewoon je rijbewijs kunt krijgen.

Er is geen enkele reden waarom jouw het rijbewijs geweigerd zou worden. Je hebt met het examen bewezen capabel te zijn om een auto te besturen. Voor die jeugdzonde heb je je straf al gehad en je wordt in Nederland niet twee keer gestraft voor hetzelfde feit.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100