Mag ik van de amsterdamse handhaving een boete verwachten wanneer ze mijn gegevens hebben genoteerd zonder het uitschrijven van een bon?

De man gaf mij een boete voor een open blik bier, maar noteerde louter mijn gegevens op een kladblok. Kan ik een boete verwachten of is dit een vorm van waarschuwing.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Het is een waarschuwing. Wel heeft hij jouwn informatie genoteerd zodat als je weer iets doet dat ze weten dat je eerder ook al iets gedaan hebt. Dit was wel het geval toen de informatie van een paar vrienden van me werd genoteerd. Ze zaten te chillen op een oud ingestort huis wat blijkbaar van een boer was. :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat het een waarschuwing was zou ik maar niet van uitgaan.
Als de toezichthouder heeft aangegeven dat u een boete kreeg voor het geopende blik alcohol ( APV feit), dan zal u deze boete ook thuis gestuurd krijgen. De toezichthouder heeft de aankondiging mondeling gedaan. Het is dan niet meer nodig, om de aankondiging ook schriftelijk te geven. De toezichthouder was dus niet verplicht om u ook nog eens een doordruk van een uitgeschreven bekeuring uit te reiken. Is dus allemaal gegaan, zoals het zou moeten gaan.

Uiteraard kan er in theorie in het verwerkingsproces van de boete nog het een en ander misgaan, waardoor de boete uiteindelijk toch niet doorgaat, maar die kans is niet zo groot. Hou er dus rekening mee, dat u gewoon moet betalen.
AlphaLimaSierra
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ een taakstraf is ook nog een mogelijkheid