Ik zou donderdag op vakantie moeten maar mijn pas is kapot wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
Ritsuka
8 jaar geleden
welke pas? paspoort/ID kaart? bankpas?
Erna55
8 jaar geleden
Wat is je bestemming?
en welke pas is kapot ?
Op welke manier beschadigd ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ID-kaart , door 2 gebroken , naar kroatie
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
heb het trouwens vastgeplakt maar weet niet , ik heb vorige week maandag nieuwe aangevraagd dus weet niet als het tegen donderdag hier is
Erna55
8 jaar geleden
Nogmaals contact opnemen met het gemeentehuis en daar informeren of het voor donderdag geregeld kan zijn.

Antwoorden (2)

Langs het gemeentehuis gaan en vragen om een spoedprocedure. Soms is dat tegen verhoogd tarief mogelijk.
(Je kan ook vragen of de beschadiging nog wordt toegelaten.)
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
hallo , ik heb mijn pas vorige week maandag aangevraagd is ondertusen al 7 dagen zou ik die nog binnenkrijgen voor donderdag? ze kon het inscannen maar weet niet hoe de douane erop gaat reageren zei ze
Ivana
8 jaar geleden
De tijd voor uitlevering van een pas hangt helemaal van de gemeente af. Normaal wordt er bij aanvraag gezegd wanneer de pas kan worden opgehaald.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+Plus, maar deze beschadiging wordt niet toegelaten. Id-kaart is in tweeën> Spoedaanvraag
Heeft u uw identiteitskaart snel nodig? Dan kunt u een spoedaanvraag doen. Als u de identiteitskaart vóór 14.00 uur aanvraagt, wordt het document de volgende werkdag geleverd. de kosten voor een identiteitskaart voor personen tot 18 jaar zijn: € 28,45 (5 jaar geldig)
de kosten voor een identiteitskaart voor personen vanaf 18 jaar zijn: € 53,05 (10 jaar geldig)
de kosten voor een spoedprocedure bedragen: € 47,07 (deze kosten komen bij de kosten voor het aanvragen)
de kosten voor een identiteitskaart kunt u contant of per pin voldoen. Dit is het complete plaatje. De vraag gaat over vernieuwen van ID-kaart (niet van een pas), zie aanvulling van @analhegic.
In dit geval zou ik inderdaad eerst proberen te weten te komen of je aangevraagde nieuwe pas (cq identiteitskaart) nog voor donderdag beschikbaar is. Je zou verwachten dat ze daar in dit geval iets meer zekerheid over kunnen geven.

Er bestaat echter altijd in het uiterste geval altijd nog het redmiddel van het zgn noodpaspoort.
Noodpaspoorten worden in Nederland afgegeven door de Koninklijke Marechaussee. Het lijkt me het beste om je situatie te bespreken met de 24-uurs helpdesk van het Bureau Nooddocumenten op Schiphol, via telefoonnummer (020) 603 86 92. (“Indien u in verband met drukte geen contact krijgt dan graag later nog eens proberen.”)

“Voorwaarden noodpaspoort
Een noodpaspoort wordt alleen verstrekt als u aan de volgende voorwaarden voldoet:
U bent niet in staat om tijdig een paspoort of een identiteitskaart (ID-kaart) te verkrijgen.
U kunt aannemelijk maken dat u uw reis niet kunt uitstellen.
Uw identiteit en nationaliteit zijn vast te stellen.
U zorgt zelf voor de benodigde bewijsstukken.”

Bovenstaande voorwaarden heb ik erbij gezet om een idee te geven, maar voor de volledige informatie verwijs ik naar de bron!