Minderjarigen mogen werkzaamheden in de horeca uitvoeren. Echter als er alcohol wordt geschonken, mag je onder de 18 jaar daar niet werken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nope. Ik ben 17 en mag achter de bar staat met alcohol schenken. Heb nog een certificaat moeten halen waarbij ik mijn gb-data moest invullen. Ook stond er in de theorie dat je alcohol mag schenken vanaf 16 jaar maar er een adviesleeftijd is van 18 jaar om achter de bar te staan.
Als je ook alcohol schenk, dan moet je tenminste 16 jaar oud zijn.
En natuurlijk moeten de werktijden wel binnen het toegestane werktijden kader passen.