als bewakingscamera's in een winkel uitstaan tijdens een geweldpleging ruzie tussen mensen kan die winkel dan een boete krijgen?

Stel politie vraagt dan de beelden op en die zijn er dan niet door dat ze uit staan jan die winkel dan boete krijge ?

9 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Nee natuurlijk niet, dat is een wereld-op-zijn-kop-redenatie van heb ik jou daar. Niemand is verplicht te filmen. Het ophangen van een camera geeft ook geen verplichting te filmen.

Toegevoegd na 1 minuut:
De winkel kan wel een boete krijgen als deze niet goed aangeeft dat er gefilmd wordt.

Maar dat is dus heel wat anders.

https://www.security.nl/posting/38361/Juridische+vraag%3A+wanneer+is+cameratoezicht+toegestaan%3F
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus, wat men vrijwillig aanbrengt, mag men ook vrijwillig "weghalen".