Mag een beveiliger eigendommen innemen en niet teruggeven?

Een beveiliger weigerde mijn softdrugs (wiet) terug te geven, mag dit zomaar? Het ging om een kleine hoeveelheid, 1 gram ongeveer.

Dat ze het innemen omdat het consumeren van dergelijke goederen binnen in de zaal niet is toegestaan snap ik, maar ik zou het toch gewoon terug horen te krijgen? Misschien roken ze het zelf wel op, weet ik veel.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Ritsuka
9 jaar geleden
Wat voor evenement ging het om? Wat staat er in de huisregels van de zaal waar het was?

Antwoorden (1)

Een persoon mag maximaal vijf gram wiet (cannabis) of hasj bij zich dragen zonder risico op vervolging. Als de politie het aantreft, wordt het ingenomen.
De regel wordt nog steeds verkeerd geïnterpreteerd.
Als men maximaal 5gram wiet bij zich heeft en het wordt door de politie ontdekt dan volgt er geen strafvervolging maar men moet het wel inleveren.
De beveiliger die het heeft ingenomen heeft gegarandeerd de wiet laten vernietigen.