Stel ik heb genoegg geld om een F16 te kopen, mag dat dan als burger?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
2.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hetgeen onmogelijk is, hoeft niet verboden te worden.

Het beste antwoord

De landen die F16s hebben of fabriceren zullen niet aan een particulier zo'n machine verkopen. Anders is het als je een MiG21 wilt kopen, dat gaat wel via eBay. Of je er daadwerkelijk mee mag vliegen in NL, lijkt mij niet, en zeker niet bewapend maar dat was je vraag niet:

http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?t=5960
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat mag niet, het is een soort van wapen, en wapens zijn verboden toch?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als de wapens onklaar zijn gemaakt mag jij er gerust eentje kopen.
Of iemand er een aan jou verkoopt is een heel ander verhaal
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Wapens mag je hebben maar allen als je een vergunning hebt en dat is moeilijk te krijgen in Nederland daarnaast mag je geen zwaare calibers hebben zoals .50 of .338