Wanneer moet ik mijn huur opzeggen ivm opzegtermijn en wat moet ik dan nog aan huur betalen?

Het is nu 5 januari. Ik wil per 1 februari OF 1 maart op een nieuwe kamer zitten. Dat hangt af van het antwoord op mijn vraag. In mijn huurcontract staat "De huurovereenkomst is aangegaan voor onbepaalde tijd met een maand opzegtermijn". Dit is een 100% citaat. Stel ik zeg NU mijn huur op. Wanneer kan ik dan weg? Hoeveel huur ga ik nog betalen? Mijn huurbaas is niet de makkelijkste, een geldwolf, dus ik wil graag stevig in mijn schoenen staan als ik mijn huur opzeg. Bedankt voor jullie hulp alvast!

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je vandaag opzegt, loopt de huur door tot 5 feburari 2015. Je kunt ook nu al een brief sturen dat je de huur per 1 maart 2015 opzegt. Er zit gewoon precies een maand tussen de opzegging en het einde van het huurcontract. Ik adviseer bovendien om een huuropzegging per aangetekende brief op te sturen naar de verhuurder.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100