Kan je ergens de wetten lezen?

Ik wil mijn kinderen graag een paar wetten laten zien, kan ik ergens de wetten lezen? Helemaal? Bestaat dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Poet
9 jaar geleden
Je xou ook de algemene plaatdelijke verordening van je gemeente eens kunnen bekijken. Dat zijn als het ware wetten die de gemeente heeft. Dat zijn namelijl vrij begrijpelijke zaken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben nieuwsgierig naar de reden waarom Vlada de kinderen een paar wetten wil laten zien. Ik vermoed dat VladaCHFactory in België woont vanwege:
"het WK pluimt de landen gewoon arm"
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad je kunt alle wetten lezen! Schriftelijk! maar is ondertussen zoveel jurisch prudentie (dus verscheidenheid van uitleg) dat geen enkelijke nederlander er zelf mee om kan gaan. Juristen hebben er al veel moeite mee! Wat wil je dan je kinderen uitleggen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk eens naar het vuurwerkbesluit, is ook een wet, en heel leesbaar ;)
http://wetten.overheid.nl/BWBR0013360/geldigheidsdatum_27-12-2014

Het beste antwoord

Op de volgende bron kun je de Nederlandse wetboeken inzien.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0002656/geldigheidsdatum_26-12-2014

Het taalgebruik is erg ambtelijk, niet zo geschikt voor kinderen.
Wanneer je bepaalde wetten zoekt, kun je die via de zoekfunctie vinden.
Erna55
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat bestaat. In de bron staat een link naar een online wetboek.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus, via jouw Bron kun je in ieder geval kiezen uit de Top 30.