Bij veroordeling van een onvoorwaardelijke celstraf van 2 jaar, mag deze persoon dan naar het buitenland reizen voordat hij de straf gaat uitzitten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K

Antwoorden (2)

Dat staat in de voorwaarden van de voorlopige invrijheidstelling. Je zal dat moeten lezen om het te weten. Vraag het anders aan je advocaat.
Normaal gezien mag het niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ga er even vanuit dat de persoon dan veroordeeld is tot een celstraf van 2 jaar maar deze niet ogenblikkelijk hoeft uit te zitten.

Tot deze persoon daadwerkelijk opgeroepen is en niet komt opdagen om zijn straf te ondergaan mag hij naar het buitenland. Er zijn geen beperkingen tenzij de rechter die heeft opgelegd.
Het risico voor hem is wel, dat als hij de brieven al dan niet bewust mist, waarin hij opgeroepen wordt hij bij terugkomst gesignaleerd staat en bij controle door Marechaussee of politie direct mee mag komen.