Kan ik met een verlopen id bij een club binnenkomen?

Ik heb kaartjes voor maassilo maar dit is 18+ dus moet ik me wel legitimeren. Ik heb alleen een verlopen ID. Zouden ze hier naar kijken? En als ze erachter komen kan je dan een boete krijgen?
Alvast bedankt voor een antwoord.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
8.6K

Het beste antwoord

Kan het? Ja. Mag het? Ja. Een club bepaalt zelf haar deurbeleid, het is niet zo dat ze wettelijk verplicht zijn om die leeftijdsgrens te hanteren. Het ligt dus aan de club zelf of ze er moeilijk over doen dat je ID verlopen is, bij de maassilo doen ze meestal niet zo moeilijk trouwens.

Verder is het wel zo dat je verplicht bent een geldig identificatiebewijs bij je te hebben in het openbaar, dus ik zou wel zorgen dat je dat op korte termijn regelt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ voor die tip om te zorgen voor een geldige ID.

Andere antwoorden (3)

In principe mag je zonder geldig ID niet naar binnen, gekke regelgeving aangezien je geboortedatum nog hetzelfde is. Echter kijken ze hier vrijwel nooit naar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Feitelijk onjuist, - van mij
Als jouw ID verlopen is, maar daaruit blijkt dat je op een eerder tijdstip al 18 jaar was, lijkt me dat er geen probleem kan zijn; je geboortedatum verandert toch niet?
Een geldig legitimatiebewijs kan weliswaar verlangd worden maar stel dat je in 1967 bent geboren dan snappen ze hopelijk dat dit niet maar gaat veranderen. Wel kan men eisen dat je alleen met een geldig L.B. binnen kunt, maar dat is iets anders dan eisen dat je 18+ bent. Hierbij ga ik er van uit dat zowel de beheerder als de toeschouwer ter goeder trouw zijn. als je de zaak probeert te flessen, verdien je een probleem te hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of ze ernaar kijken is afhankelijk van wie je controleert. Een boete kunnen ze je niet geven, wel je weigeren. Je moet wel ervoor zorgen dat je een geldige kaart gaat krijgen, bij officiële instanties, zoals politie , gemeente of op een vlieghaven bv. Is dit wel nodig.