Mag je zelf je eten meenemen als ze niks op het menu hebben staan wat je mag eten?

Als je in een bioscoop, lunchroom o.i.d. komt en vanwege een allergie kun je niet veel eten. Ze hebben daar vaak de regel dat je geen eigen eten mee mag nemen. Maar als ze echt niks hebben wat je wel mag hebben, kunnen ze het dan nog steeds verbieden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1K
ItisILeClerc
9 jaar geleden
als ze niets hebben wat je kunt eten heb je er weinig te zoeken, lijkt me
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor een lunchroom heb je daar gelijk in. Maar als je naar de bioscoop gaat, ga je erheen voor de film. Maar het is wel zo fijn als je in ze pauze wat eten en drinken kunt halen. Maar als ze alleen maar producten aanbieden die je echt niet hebben mag, word het wel moeilijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Laatst in de bios werd een bus Pringles afgepakt voordat we de zaal ingingen. Deze werd ingenomen omdat hij ergens anders gekocht was. Als het niet gezien was, mochten we het gewoon meenemen naar binnen.
(Achteraf kregen we het wel weer terug:-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daar kom je vaak wel uit als je het van TEVOREN bespreekt. Ik kan me overigens niet voorstellen dat je MOET eten tijdens een film en dat er dan helemaal niets is wat je mag hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit gaat vast en zeker niet over tommie456. Want bij tommie moet men gewoon eten wat de pot schaft. ::)) http://www.goeievraag.nl/maatschappij/samenleving/vraag/534266/volwassene-huisregels-bezoek

Antwoorden (2)

Ja. Een bioscoop, lunchroom of iets dergelijks is geen openbaar terrein maar het eigendom van iemand. Die persoon kan zelf de 'voorwaarden' bepalen waaronder iemand gebruik mag maken van zijn zaak. Niemand verplicht je om gebruik te maken van zo’n ‘horecafaciliteit’.
Computoon
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Klopt ! (+)
Al kan ik me voorstellen dat, wanneer je onderdeel van een groep bent die wél wat van de menukaart bestelt en uit kan leggen waaróm je niets van de menukaart kunt eten het soms in goed overleg wel mogelijk is. Maar je kunt ze inderdaad niet verplichten.
kierkegaard47
9 jaar geleden
mmm... maar ze kunnen ook eisen dat je wat bestelt in hun gelegenheid, of vertrekt. Zouden ze op basis van de combinatie van beide omstandigheden je dus effectief de toegang tot hun gelegenheid op basis van je allergie kunnen ontzeggen ? (puur hypothetisch natuurlijk, als ik dat ergens zou zien gebeuren was het meteen ook de laatste keer dat ik er kwam).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Denk dat in deze ook weer geldt: vooraf overleggen. Situatie uitleggen en de zaak de mogelijkheid geven om iets voor je te maken wat je wel kunt eten. In een bioscoop zul je niet de enige zijn die zijn eigen spullen meeneemt ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.voedselallergie.nl/leven-met-voedselallergie/restaurantrecensies.html
Een restaurant zoeken waar men rekening houdt met de allergie en toch een smakelijke maaltijd bereidt.
Je kunt ook een restaurant opzoeken en vooraf zeggen wat je wel mag.
Als het echt om heel bijzondere omstandigheden gaat, ze kunnen je echt niks bieden en je moet bijvoorbeeld uit eten met een gezelschap, is daar nog wel eens wat over te overleggen. Maar je moet wel een heel bijzondere allergie hebben willen ze in een goed restaurant niks voor je kunnen klaarmaken.